Opret bruger / Login United kingdom Denmark
Ring på: 53 73 21 50
Vi har altid åbent!

Uvirkelighedsfølelse

One2One Sessions

Vi har lavet en lille guide der forklarer hvordan man kommer i gang med One2One Sessions inden for både terapi og coaching.

1. Søg efter terapeuter, psykologer eller coaches inden for et speciale
  2. Vælg en terapeut, psykolog eller coach
  3. Vælg en service eller et produkt du er interesseret i
  4. Vælg og book et tidspunkt der passer dig
  5. Betal online med Dankort eller kreditkort

Klik her for at læse mere om hvordan One2One Sessions fungerer.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Ingrid siger:
14 aug 2012 | 13:35:39
Hej,
Jeg hedder Ingrid og er 14 år gammel. Jeg har i næsten 1 år haft en uvirkeligfølelse, og den har for ca. 4 dage siden blevet værre. Før den blev værre kunne jeg godt gå i skole, uden den generede mig. Men nu har jeg ikke lyst til at lave noget. Jeg er blevet doven, træt og kan ikke klare at være i skole. Jeg har også været hos en læge, som sagde, at det var fordi jeg er en pige som ikke er god til at sige fra, (som er rigtig nok) og jeg skal tænke mere på mig selv. Hun sagde også, at jeg skal dyrke motion. Men jeg er ikke sikker på at det virker.
Mine forældre mener at alt det her skyldes jeg er startet på en ny skole, men jeg fik uvirkelighedsfølelsen før jeg startede på en ny skole.
Jeg er også begyndt at græde tit, som jeg tror skyldes stress eller en lille depression? Jeg er bange for at jeg ikke kommer til at smile igen, eller bestå 9 klasse, fordi jeg har det sådan.

Men kan man overhovedet komme af med en uvirkelighedsfølelse?

Hvad kan jeg selv gøre, for at få den til at forsvinde?

Hilsen Ingrid

thumbs up
thumbs down
0
Anna Bentzen siger:
18 aug 2012 | 11:35:21
Hej Ingrid,

Jeg har lige nu set din din besked fra i tirsdags, og gerne høre om du har fået svar og hjælp fra nogen. Hvis nej, må du meget gerne skrive til mig. Så kan jeg fortælle hvad jeg ved om uvirklighedsfølelser og hvad man kan gøre ved dem.

Mange venlige hilsner

Anna Bentzen
Psykoterapeut
edited by Mathias - GoMentor on 03-09-2012

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Beritt Hansen siger:
20 aug 2012 | 10:46:06
Kære Ingrid

Jeg er ked af at høre, at du går med nogle følelser, der forhindrer dig i at gå i skole og ellers lave de ting du ønsker dig.
Følelser kan have mange udtryk og være voldsomme og overvældende, hvis det er nogle som skaber ubehag.
Det jeg kan forslå dig nu og her er, at se om du ikke kan være nysgerrig på din uvirkelighedsfølelse; Hvad er det du præcist mærker, hvorhenne i kroppen mærker du den og hvor meget fylder den, hvad aktiverer den af tanker mm. Se om du ikke kan lære den at kende på den måde så den bliver en del af dig som du kan være med frem for at den, som jeg hører den gør nu, tager "magten"/selvbestemmelsen fra dig.

Det var et lille fif i forhold til, hvad du selv kan gøre lige nu og her. Når det er sagt så er der sikkert mange ting, der ligger til grund for, at du har det som du har det og det kan undersøges sammen med en professionel.
Har du brug for en terapeut, der kan hjælpe dig med at opdage, hvad der har aktiveret din uvirkelighedsfølelse så er du altid velkommen til at kontakte mig på tlf. 61263693.

Held og lykke med det!

De bedste hilsner
Beritt
Psykoterapeut
edited by Mathias - GoMentor on 03-09-2012

thumbs up
thumbs down
0
Helle Brinch siger:
20 aug 2012 | 14:56:36
Ingrid wrote:
Hej,
Jeg hedder Ingrid og er 14 år gammel. Jeg har i næsten 1 år haft en uvirkeligfølelse, og den har for ca. 4 dage siden blevet værre. Før den blev værre kunne jeg godt gå i skole, uden den generede mig. Men nu har jeg ikke lyst til at lave noget. Jeg er blevet doven, træt og kan ikke klare at være i skole. Jeg har også været hos en læge, som sagde, at det var fordi jeg er en pige som ikke er god til at sige fra, (som er rigtig nok) og jeg skal tænke mere på mig selv. Hun sagde også, at jeg skal dyrke motion. Men jeg er ikke sikker på at det virker.
Mine forældre mener at alt det her skyldes jeg er startet på en ny skole, men jeg fik uvirkelighedsfølelsen før jeg startede på en ny skole.
Jeg er også begyndt at græde tit, som jeg tror skyldes stress eller en lille depression? Jeg er bange for at jeg ikke kommer til at smile igen, eller bestå 9 klasse, fordi jeg har det sådan.

Men kan man overhovedet komme af med en uvirkelighedsfølelse?

Hvad kan jeg selv gøre, for at få den til at forsvinde?

Hilsen Ingrid

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Christina List siger:
16 sep 2012 | 15:03:35
Hej Ingrid

Kan godt forstå hvor frustrerende det må være, at være dig lige nu.

Det er ret normalt at læger i dag 'udskriver' motion som recept, fordi at vi producerer en masse gavnlige stoffer under motion, som er bevist at påvirke vores humør i positiv retning.

Hvis man ikke får bearbejdet de triste følelser, så bliver man ofte fortvivlet, forvirret og ked af det, som lyder til at være tilfældet for dig.
Derfor ville det sikkert være gavnligt for dig at tage en terapitime eller to, for at få en hjælpende hånd til at løse din udfordring, hvilket jeg vil anbefale dig.

God fornøjelse.

Mvh
Christina
Hjem » Diagnosticering » Uvirkelighedsfølelse » Uvirkelighedsfølelse