Dorte Windfeld siger:
31 jan 2012 | 23:02:22
Kære Akrogh
Drømme kan fortolkes som symbolik. Det betyder, at det vi drømmer, handler om noget der skal "oversættes" til en virkelighed, der passer til den der drømmer. Sagt med andre ord er det kun drømmeren der reelt ved hvad drømmene handler om.
Når vi har mareridt som gentager sig, er det typisk et tegn på at vores underbevidsthed prøver at fortælle os noget.vigtigt, noget der er værd at lægge mærke til. Noget i vores liv vi skal kigge nærmere på. Det kan være måden vi lever på eller vores adfærd.
At fortolke drømme på andres vegne, uden at drømmeren selv er til stede er svært. Det er nemlig meget vigtigt at have en dialog mellem dømmer og terapeut, om de symboler drømmen indeholder.
Men for eksempel kunne jeg få lyst til at spørge dig, om du føler dig låst, holdt fast, eller begrænset i dit liv på nogen måder? Måske befinder du dig i en tilstand hvor du ikke føler du kan "røre dig" eller måske kommer du ikke altid ud med, hvad du mener og føler? Der er flere muligheder...disse er blot nogle forslag.
Drømme/mareridt kan bearbejdes på forskellige måder. En af dem er at komme mareridtet i møde, ved feks. at skrive oplevelserne ned i vågen tilstand. Når man bevidst tilbyder den opmærksomhed i vågen tilstand, kan det betyde at drømmen mister sin mareridtsagtige karakter. En anden måde er at arbejde med den på er sammen med en terapeut. Det lyder måske lidt underligt, men prøv at forestil dig at du byder dit mareridt velkommen, i stedet for at lade angsten tage over.
Jeg håber det kan hjælpe dig. Ellers er du velkommen til at booke en tid hos mig, så vi sammen kan finde ud af hvad drømmen handler om.
Kærlig hilsen Dorte
Psykoterapeutedited by Mathias - GoMentor on 06-09-2012