Opret bruger / Login United kingdom Denmark
Ring på: 53 73 21 50
Vi har altid åbent!

Gentagne mareridt

One2One Sessions

Vi har lavet en lille guide der forklarer hvordan man kommer i gang med One2One Sessions inden for både terapi og coaching.

1. Søg efter terapeuter, psykologer eller coaches inden for et speciale
  2. Vælg en terapeut, psykolog eller coach
  3. Vælg en service eller et produkt du er interesseret i
  4. Vælg og book et tidspunkt der passer dig
  5. Betal online med Dankort eller kreditkort

Klik her for at læse mere om hvordan One2One Sessions fungerer.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Akrogh siger:
31 jan 2012 | 11:41:00
Hej

Jeg er en ung mand på 25 år som igennem al den tid jeg ka huske har haft det samme mareridt der har gentaget sig i et skiftende interval men i gennemsnit 2 gange om ugen.

Mareridtet går ud på at jeg vågner som om jeg bare ligger der hvor jeg havde lagt mig til at sove men jeg kan ikke bevæge mig, føles som om jeg bliver holdt nede og jeg føler mig panisk i denne situation. jeg vågner normalt fra dette mareridt efter hvad der føles som en ret lang tidsperiode og da jeg vågner op og ser den samme situation som jeg har set i mit mareridt føler jeg angst over tanken om at ligge mig til at sove igen og jeg ender ofte med at være vågen resten af natten.

Jeg har altid håbet at det var noget jeg ville vokse fra men dette er dog ikke sket og jeg er derfor begyndt at blive nervøs for der er mere til det end bare mareridt.

Mareridtet er altid det samme og selv det at tænke over det her i dagtimerne giver mig ret stort ubehag.

Mvh Akrogh

thumbs up
thumbs down
0
Rasmus Holm siger:
31 jan 2012 | 15:56:06
Kære Akrogh

Tror du kunne have glæde af at tale med en psykolog med henblik på få nogle strategier til at tackle din angst, ligesom en god søvnhygiejne sikkert vil kunne hjælpe dig.

Mvh.

Rasmus
Psykolog
edited by Mathias - GoMentor on 06-09-2012

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Dorte Windfeld siger:
31 jan 2012 | 23:02:22
Kære Akrogh

Drømme kan fortolkes som symbolik. Det betyder, at det vi drømmer, handler om noget der skal "oversættes" til en virkelighed, der passer til den der drømmer. Sagt med andre ord er det kun drømmeren der reelt ved hvad drømmene handler om.

Når vi har mareridt som gentager sig, er det typisk et tegn på at vores underbevidsthed prøver at fortælle os noget.vigtigt, noget der er værd at lægge mærke til. Noget i vores liv vi skal kigge nærmere på. Det kan være måden vi lever på eller vores adfærd.

At fortolke drømme på andres vegne, uden at drømmeren selv er til stede er svært. Det er nemlig meget vigtigt at have en dialog mellem dømmer og terapeut, om de symboler drømmen indeholder.

Men for eksempel kunne jeg få lyst til at spørge dig, om du føler dig låst, holdt fast, eller begrænset i dit liv på nogen måder? Måske befinder du dig i en tilstand hvor du ikke føler du kan "røre dig" eller måske kommer du ikke altid ud med, hvad du mener og føler? Der er flere muligheder...disse er blot nogle forslag.

Drømme/mareridt kan bearbejdes på forskellige måder. En af dem er at komme mareridtet i møde, ved feks. at skrive oplevelserne ned i vågen tilstand. Når man bevidst tilbyder den opmærksomhed i vågen tilstand, kan det betyde at drømmen mister sin mareridtsagtige karakter. En anden måde er at arbejde med den på er sammen med en terapeut. Det lyder måske lidt underligt, men prøv at forestil dig at du byder dit mareridt velkommen, i stedet for at lade angsten tage over.

Jeg håber det kan hjælpe dig. Ellers er du velkommen til at booke en tid hos mig, så vi sammen kan finde ud af hvad drømmen handler om.

Kærlig hilsen Dorte
Psykoterapeut
edited by Mathias - GoMentor on 06-09-2012

thumbs up
thumbs down
0
Lottey siger:
10 apr 2012 | 20:15:47
Hej Akrogh!

Jeg har oplevet præcis det samme som du, og det er en forfærdelig følelse og tilstand at være i. Jeg er helt sikker på, at tilstanden du leder efter, kaldes "søvnlammelse". Kort sagt går det ud på, at hjernen for så vidt er vågen og aktiv, mens musklerne ikke er "vågnede op" endnu. Det betyder at du ligger i sengen med lukkede øjne, og nærmest drømmer at du står op. Det hele gentager sig et utal af gange, og hver gang føles det som om du faktisk er stået op. Kroppen reagere dog ikke på din hjernes signal, og hele seansen føles som om den varer i flere timer.

Håber du kan bruge mit svar til noget, da jeg selv har oplevet det samme, og folk tror ikke på mine forklaringer.

Mvh

Mig :-)

Akrogh wrote:
Hej

Jeg er en ung mand på 25 år som igennem al den tid jeg ka huske har haft det samme mareridt der har gentaget sig i et skiftende interval men i gennemsnit 2 gange om ugen.

Mareridtet går ud på at jeg vågner som om jeg bare ligger der hvor jeg havde lagt mig til at sove men jeg kan ikke bevæge mig, føles som om jeg bliver holdt nede og jeg føler mig panisk i denne situation. jeg vågner normalt fra dette mareridt efter hvad der føles som en ret lang tidsperiode og da jeg vågner op og ser den samme situation som jeg har set i mit mareridt føler jeg angst over tanken om at ligge mig til at sove igen og jeg ender ofte med at være vågen resten af natten.

Jeg har altid håbet at det var noget jeg ville vokse fra men dette er dog ikke sket og jeg er derfor begyndt at blive nervøs for der er mere til det end bare mareridt.

Mareridtet er altid det samme og selv det at tænke over det her i dagtimerne giver mig ret stort ubehag.

Mvh Akrogh
Hjem » Terapi » Gentagne mareridt » Gentagne mareridt