| |

|
Madsen siger:
21 mar 2011 | 14:32:21
Hej Jeg er en kvinde på snart 27 år. Jeg har altid haft problemer med min selvværd. Jeg er slank og har altid været det. Jeg kæmper ikke med acne og jeg har råd til at købe smart tøj. Alligevel har jeg problemer med mit selvværd. På trods af gode resultater på jobbet og lign., så tror jeg stadig ikke på mig selv og føler mig konstant usikker. Jeg vil gerne være smart og sammenligner mig tit med mine veninder - jeg vil gerne have alt dét som de har. Jeg køber tit de samme ting som dem, men føler mig for eksempel kluntet i den samme kjole, som sidder så smukt på min veninde. Jeg tænker hele tiden på det og synes at det er trættende at tage i byen med dem. Jeg føler mig ikke godt tilpas. Jeg har prøvet så mange teknikker for at bygge min selvtillid, men de virker kun kortvarigt. Hvad kan jeg gøre?? / MADSEN
|
|
| |

|
Laila Ipsen siger:
21 mar 2011 | 18:24:51
Hej Madsen Ja hvad kan du gøre? Jeg vil foreslå dig at gå i terapi. Der vil være en god mulighed for at du hurtigt vil få forbedret dit selvværd herved. Jeg vil klart anbefale dig at finde en god psykolog som tilbyder kognitiv terapi idet denne terapiform er den som er dokumenteret at virke bedst. Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vælger at følge mit råd. Jeg har telefon 53 57 36 15. Min eMail er: mail@psykologvanlose.dk. Du kan også gå ind og læse mere om lavt selvværd, om mig, om kognitiv terapi m.v. på min hjemmeside www.psykologvanlose.dk. Med venlig hilsen Laila Ipsen
|
|
|
|
| |

|
Lubica Maria Vesterdal siger:
25 mar 2011 | 14:00:29
Kære Madsen, jeg vil klart anbefale dig at finde en terapeut som kombinerer samtalen med noget kropsterapi. At få bedre kontakt til sin krop, blive mere kropsbevidst, er den bedste vej til mere selvværd, især hvis dette kombineres med en god samtaleterapi. Du er velkommen til at se på min hjemmeside, www.insideterapi.com. Jeg kombinerer samtale med Rosenmetoden. Du kan læse om Rosenmetoden på min hjemmeside eller ved at google Rosenmetoden eller Rosenmethod. Mht Laila Ipsens kommentar om evidensbaseret terapi: Effekten af psykodynamisk psykoterapi (som jeg også arbejder med) er også blevet dokumenteret bla i en artikel i American Psychologist skrevet af Jonathan Shedler. Shedler skriver bl.a. i sin indledning til den længere artikel: Effektstørrelser for psykodynamisk terapi er ligeså store som dem, der bliver indberettet for andre terapiformer, der er blevet aktivt promoverede som ”empirisk støttede” og ”evidensbaserede”. Derudover er der tale om, at patienter der modtager psykodynamisk terapi, vedligeholder deres fremgang og synes endda at fortsætte med at gøre fremskridt efter afslutningen af behandlingen. Ønsker dig at du finder frem til den rette terapi for dig, kh Lubica Maria Vesterdal
|
|
| |

|
Madsen siger:
25 mar 2011 | 15:55:39
Hej Laila & Lubica Jeg synes det er svært at vælge en terapiform som vil være rigtig for mig. Ved ikke ret meget om det. Jeg har kigget lidt på Rosenmetoden. Jeg synes det virker lidt alternativt med muskelspændinger og åndedrætskontrol, hvis jeg må sige det, men jeg kan være villig til at prøve næsten alt. Jeg vil SÅ gerne være tilfreds med mig selv. Jeg synes at jeg bruger alt for mange kræfter på det. Det er sjældent at jeg taler med andre om mit 'problem'. Så det kræver lidt opbygning af modet at snakke med vildt fremmede. Er faktisk stolt over at have taget det første skridt her..  / MADSEN
|
|
|
|
| |

|
25 mar 2011 | 16:12:52
Kære Madsen, det er sympatisk med dit meget ærligt svar. Og flot at du har taget modet til dig og tog de første skridt her mod et nemmere liv! Sejt  Rosenmetoden er udviklet af en tysk- amerikansk fysioterapeut Marion Rosen. Det er på en måde en kombination af afspændingsmassage og samtale. Ikke særlig alternativt, når det kommer til stykket. Ved ikke hvor åndedrætskontrol kommer ind? Rosenmetoden medfører mere fri åndedræt og mindre muskelspændinger i kroppen, samt at man samtidig bliver mere fri i sit sind. Det hænger jo sammen. Men man skal egentlig prøve det ,for at vide om det er noget for en, og også om der er god kemi i forhold til terapeuten, som også er et vigtigt kriterium. Hvis du er studerende tilbyder jeg rabat. Held og lykke med din proces. Du er allerede i gang! Kh Lubica
|
|
| |

|
Stine Ludvigsen siger:
28 mar 2011 | 10:17:00
Kære Madsen Jeg er kvindecoach med specifikt fokus på kvinders selvværd. Jeg kan helt sikker hjælpe dig og arbejder dagligt med problemer som dine. Som coach er jeg dit værktøj til at få selvindsigt og bryde de negaetive tanke - og handlemønstre. Jeg arbejder desuden meget med kvinders individuelle regler for hvornår vi .f eks. føle os anerkendt, elskede, fuld af selvværd osv. Det er nemlig sådan, at vi alle har en masse regler for hvornår vi føler det ene og det andet. For at føle sig elsket i sit parforhold kan man f.eks have en masse regler for hvordan manden skal opføre sig for at man kan føle sig elsket. Vi kan også have regler for hvordan veninderne skal opføre sig for at vi føler os anerkendte. Problemet med de her regler er at de altid er ydre ting der skal ske, for at de bliver opfyldt. Da ingen andre end os selv kender vores individuelle regler er det umuligt for omverdenen at opfylde dem - og vi kan kun blive skuffede og og utilfredse med os selv. Reglerne og mængden at regler der skal opfyldes hænger direkte sammen med vores selvværd. Jo lavere selvværd, jo flere regler skal opfyldes for, at vi faktisk føler selvværd. En regel kunne f.eks være at ens kæreste skal sms'e 5 gange om dagen. Hvis man ubevidst har sådan en regel bliver man skuffet, usikker på sig selv og føler sig mindre værd, hvis han kun skriver 4 gange. Det lyder som et banalt eksempel, men det er faktisk taget udfra virkeligheden. Da man samtidig vil have en lang række andre regler der også ubevidst styrer en, kan det blive svært at føle sig god nok. Regler gør, at man (hvis man f.eks har lavt selvværd) Vil tolke andres handlinger negativt o forhold til sig selv. Men sandheden er jo at vi ikke aner hvad andre tænker og gør - vi kan ikke vide det, så det er vores egen regler og tanker og tolkninger, der afgør hvordan vi føler det. Der kan være alle mulige årsager til at reglerne opstår - men reglerne kan faktisk fjernes eller ændres så de styrker i stedet for at hæmme. Alene ved at blive opmærksom på sine egen regler får man muligheden for at tænke og handle anderledes. Du er mere end velkommen til at kontakte mig, jeg har også noget gratis materiale, du kan få tilsendt, hvis du vil læse lidt mere om den måde at arbejde på. At arbejde med sine regler er en meget effektiv og praktisk konkret måde at arbejde på. Når man slipper reglerne om alt det, der skal ske for, at man føler selvværd får man plads til at anerkende sig sig selv og føle selvværd uanset hvordan omverdenen ellers måtte opføre sig. Held og lykke med din proces. Stine
|
|
|
|
| |

|
28 mar 2011 | 12:07:20
En lille kommentar til hvad Stine skriver: jeg tror de fleste terapeuter arbejder også med de ubevidste regler...lidt som Stine beskriver her. I det hele taget er efterhånden grænserne hvordan de forskellige terapeuter arbejder mere udflydende. I "gamle dage" holdt de fleste sig mere nøje til sine retninger...om man nu arbejder psykodynamisk, eksistentielt, kognitivt, gestaltterapeutisk osv. Men i dag er der mange af os som blander de forskellige arbejdsmetoder, fordi det er også det som virker bedst. Coacherne er måske mere ensrettede end terapeuter er, men det er jo også noget andet end terapi. Men i sidste ende er det i høj grad kemien mellem klienten og terapeuten som er meget afgørende, og som klient er man bedst tjent at vælge en terapeut også udefra hvem han/hun føler bedst vil kunne hjælpe. Så Madsen, når du læser de forskellige svar, lyt til din mavefornemmelse...og måske ring og tal lidt med den terapeut du synes virker mest rigtig for dig, før du beslutter dig hvad du vælger. Og første time er altid en slags prøvetime, for først der ved du om kemien er i orden. Venligst Lubica Maria
|
|
| |

|
Gitte Damgaard Christensen siger:
1 apr 2011 | 14:21:14
Hej Madsen, Hvem ved - måske er det rigtigt at det de veninder, vil i bund og grund ikke er det der passer til dig. - Måske er det rigtigt ,at den kjole ikke klæde dig. - Måske er det fordi du er helt dine egen, og har lyst og behov for at få mod til at finde din vej ved ikke at ligne dine veninder. Har du tænkt den tanke? Begyndelsen er at du tør stille spørgsmålet ; højt - lavt selvværd hvad skal jeg gøre. Der er så mange kompetent Psykologer og coache, så det er også at tage et valg. Skulle du få lyst at høre mere træffes jeg på tlf. 26 200 486 eller på mail; gitte@damgaardchristensen.dk
|
|
|
|
| |

|
Deanna Flade siger:
4 apr 2011 | 23:46:46
Hej Madsen At begynde at lytte til dig selv og dybest set møde DIG selv bag ved de tanker og følelser, som forpester din glæde over livet, dig selv og dit samvær med andre, er det jeg kan inspirere dig til at lære :-) -Tanker og følelser er er som de er - det er en ubeskrivelig gave, at lade dem være præcis som de er og med et nyt forhold til dem, med nærvær i kroppen, vil du efterhånden være fri, af at være styret af dem. Jeg vil anbefale dig en terapeut/inspirator, som tilbyder kropsterapi i kombination med bevidstgørende samtale, ud fra et fundament af nærvær i nuet. Oplever du genkendelse, lyst og interesse i, at arbejde med dig selv, uden at ændre på tanker, følelser og din fortids historie, er du hjertelig velkommen til at kontakte mig på tlf 50459319 eller på mail info@change-metoden.dk. Mange hilsener og alt godt på din vej hjem i dig <3 Deanna
|
|
| |

|
Diana Lindegaard siger:
7 apr 2011 | 09:47:50
Kære Madsen, Lavt selvværd er en folkesygdom - det kommer bare til udtryk på mange forskellige måder. Du skriver, at du også mangler selvtillid, men vær opmærksom på, at der er forskel på selvværd og selvtillid. Selvtillid handler om at have tillid til sine egne evner - selvværd er følelsen af at være god nok som man er. At man er noget værd som menneske, uanset hvad man kan eller hvordan man ser ud. Selvværd bygges op i vores samvær med andre mennesker ved at vi mærker, at vi bliver værdsat for at være den person, vi er. Hvis vi har lavt selvværd, kan det være svært "bare at være sig selv" eller for den sags skyld at vide, hvem man selv er, fordi man bliver optaget af at være lige som de andre for netop at være en del af et fællesskab. Der er god hjælp at hente, og jeg har en hel del erfaring på dette område. Kontakt mig på 22 19 10 32, hvis du har lyst, så du kan mærke, om du tror på den hjælp, jeg kan tilbyde dig. Venlige hilsner Diana Lindegaard
|
|
|
|