Opret bruger / Login United kingdom Denmark
Ring på: 53 73 21 50
Vi har altid åbent!

Vil snart gerne sove!!

One2One Sessions

Vi har lavet en lille guide der forklarer hvordan man kommer i gang med One2One Sessions inden for både terapi og coaching.

1. Søg efter terapeuter, psykologer eller coaches inden for et speciale
  2. Vælg en terapeut, psykolog eller coach
  3. Vælg en service eller et produkt du er interesseret i
  4. Vælg og book et tidspunkt der passer dig
  5. Betal online med Dankort eller kreditkort

Klik her for at læse mere om hvordan One2One Sessions fungerer.

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Pete siger:
3 feb 2011 | 17:30:10
Hej

Jeg er 21 år, snart færdig med min uddannelse og panikkermaks. over at jeg snart skal ud og finde job. Jeg er træt, som et gammelt æsel,når jeg går i seng, men ligger alligevel i flere timer og kan ikke falde isøvn. Jeg ved ikke, hvor jeg står i mit liv om 5 måneder. Det bekymrer mig! Det er blevet værre med tiden, men selvom jeg måske får besvaret mange af mine spørgsmål. så hjælper det ikke. Jeg kan være bange for at det ikke kun skyldes mine bekymringer??!

Pete
edited by Pete on 03-02-2011

thumbs up
thumbs down
0
Jakob Skytt siger:
4 feb 2011 | 13:11:58
Hej Pete.

Tak for din henvendelse. Det lyder hårdt og belastende ikke at kunne sove pga. bekymringer. Du trænger til noget ro, lyder det til.

Jeg kan give dig forslag til, hvordan du får skabt lidt ro, men først skal jeg lige høre: du skriver til sidst, du kan være bange for det ikke kun skyldes dine bekymringer - hvad frygter du?

MVH

Jakob

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Pete siger:
4 feb 2011 | 13:45:36
Hej,

Ja, det er ikke særlig fedt.. Jeg kan bare ikke rigtig få noget ro, skal have fokus på skole, men også arbejde en masse så jeg ikke skal til at tage et lån..

Jamen jeg har læst lidt forskelligt om nogle søvnforstyrelser - bare dét jeg tænker på?!

Pete

thumbs up
thumbs down
0
Laila Ipsen siger:
4 feb 2011 | 19:25:17
Hej Pete

Hvilken uddannelse er du ved at tage?? Jeg kan oplyse dig at det er super normalt at have præstationsangst når man går fra at have studeret til at skulle ud i "det virkelige liv"!

Jeg er helt enig med Jakob Skytt i at du skal have skabt noget ro. Jeg kan tilføje at det også er super vigtigt at du får skabt rum og mulighed for at sove!!! Søvn er det som restituerer dig bedst!! Jeg kan i den forbindelse give dig fire råd:
1. Du skal gøre din verden lille. Det vil sige at du skal isolere dig lidt fra omverdenen, bare gå og tulle rundt med dig selv, ikke hele tiden svare på mails m.v. og undlade og deltage i så meget socialt. (Dette er blot en overgang at dette er nødvendigt!!)
2. Du skal lave ting som giver dig næring og dermed glæde. Lav noget som gør dig glad og noget hvor du kan nyde. Eksempelvis et langt bad, fodbad, drik en kvalitets kop kaffe eller andet!!
3. Du skal sove. Og det er naturligvis et problem når du har problemer med at sove. Du må således drosle ned. Læg dig om eftermiddagen og se lidt fjernsyn, slap af, begynd at øv dig i at få en lille middagslur etc.
4. For at hjælpe dig med at sove kan du prøve med noget beroligende musik til at falde i søvn på. Niels Eje har lavet noget musik som er specielt designet til netop dette - du får nemmere ved at falde i søvn og du sover bedre. Du bliver naturligvis nødt til at holde fast i musikken og/eller hvilen i et godt stykke tid (1-2 måneder) før end du kan sige om det er noget der virker for dig eller ej.

Det kan også være at du har brug for medicin, men det kan jeg eller andre ikke afgøre med mindre jeg/de lige får talt med dig, og selv da bliver jeg nødt til at sende dig videre til en psykiater og/eller læge.

Jeg håber du kan bruge ovenstående!!

Med venlig hilsen

Laila Ipsen
psykolog

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Laila Ipsen siger:
4 feb 2011 | 19:30:14
Hej Pete

Hvis du er interesseret i det så tilbyder jeg gratis forsamtale som typisk varer 15-30 minutter. Her ville vi måske kunne finde ud af hvorledes du blev hjulpet bedst! Det er i hvert fald ikke holdbart at du ikke kan sove og har det på den måde du har det lige nu!!

Mvh

Laila Ipsen
psykolog

thumbs up
thumbs down
0
Karsten Schiøtz siger:
5 feb 2011 | 12:18:54
Hej Pete

Her har du en anden metode til at komme af med din bekymring og angst for hvad der skal ske i fremtiden og kunne finde ro også til at sove.
Det er en teknik der er meget effektiv til at færdiggøre den energi som ligger bag din bekymring og frygt, som du ganske givet også mærker som fysisk ubehag i din krop (energi), når det virkelig står på. Det sker ved, at du bliver guidet igennem at mærke dit ubehag og således gør det færdigt og efterfølgende ikke oplever den reaktion/ubehag du beskriver. Det er således ikke gennem tanker og logiske handlinger, men ved at opløse den bagvedliggende energi.

Du skal jo finde en måde at komme videre på, og som du tror på, og hvis du er interesseret i at vide mere om den metode jeg anvender og har meget positive resultater med, så kan du se mere her:

www.core-dynamics-coaching.dk
www.core-dynamics-coaching.dk/video
www.core-dynamics-coaching.dk/succeshistorier

Denne teknik fungerer meget fint over skype og telefon ligesom ved fremmøde. Der er helt sikkert en vej ud af dit ubehag

Go vind.....

Mvh
Karsten Schiøtz
Coach & Organisationskonsulent

thumbs up
thumbs down
0
Flag as spam
Pete siger:
7 feb 2011 | 16:27:04
Hej Karsten og Laila

Tak for jeres svar. Jeg synes det er nogle gode råd - jeg skal bare lige finde tiden.. Må lære at sige mere nej. hehe..
God idé med en forsamtale, vil jo helst ikke smide mine hårdt tjente penge efter noget som måske ikke har effekt alligevel.. Så er det bare lige med at finde den forbandede tid til sådan en samtale.

Pete

- forresten så studerer jeg Økonomi
Hjem » Coaching » Vil snart gerne sove!! » Vil snart gerne sove!!